keskiviikko 30. syyskuuta 2009

Romanialaista asiakaspalvelua

Tänään odotin aamiaista vartin. Kun se lopulta tuli, minun annokseni sisälsi meetvurstia ja kinkkutuorejuustoa. Hienoa. Ainoa kasvissyöjä sai vielä tuorejuustonkin kinkun kanssa, kun muiden tuorejuustot oli maustettu herkkusienellä. Onneksi olin varautunut hankkimalla kaupasta jogurttia, jota sitten söin pahojen murojen kanssa. Kahvikin loppui kesken, eikä mehua varten ollut laseja.

Tosin osasin odottaakin pettymyksiä, kun näin työvuorossa olevan tarjoilijan. Se mies vihaa minua. Se mies vihaa kaikkia, mutta erityisesti minua. Ehkä siksi, että olen hankala ihminen enkä syö lihaa. Silti hän aina tuo ensin eteeni liharuokaa. Kun pyydän ruokavaliooni sopivaa annosta, mies murahtaa ja tuo joko kanaa tai pelkkiä herneitä. Monesti kana on ollut raakaa, ja annosta on saanut odottaa ikuisuuden. Kerran mies ei meinannut tuoda minulle ruokaa ollenkaan, vaan murahti, ettei heillä ole kasviksiá. Eihän ruoka täällä koskaan erinomaista ole, mutta muilta tarjoilijoilta saa sentään joskus hedelmiä, vihanneksia ja hyviä muroja. Ei vain tältä.

Eikä muillakaan tarjoilijoilla kovin hieno asiakaspalveluasenne ole, mutta tämä tyyppi on uskomattoman ikävä. Yleensä en mene illalliselle, jos näen miehen olevan työvuorossa. Päiväni menee heti pilalle, kun näen tympeät kasvot ruokalassa.

Ai niin, myös siivoja vihaa minua. Hän tuo minulle aina vain pienen pyyhkeen, kun Tanja saa pienen pyyhkeen lisäksi myös ison kylpypyyhkeen. Mikä minussa on vikana, vai onko se vain se, että olen ulkomaalainen?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti